Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

DIY : Bilik Pengantin (Part 4)







Kengkawan sekalian,

Mari kite berkongsi idea ttg 'curtain', so the design/style and the material that u want choose.
Ade org suka kain jenis plain, ade org suke yg bunga2/corak...kalian? Aku suke yg simple but 'nice', xlah berat mata ni memandang, lebih senang style english. Menarik hati ku..agak cerewet jugak aku nak fikir psl design curtain ni, untuk bilik pengantin aku dan bilik rumah tunangku nanti. En. Jawe sudah decided yg tebal sikit, maklumlah mlm nanti takut org dlm nmpk belah dlm, sbb tingkapnya jenis yg gelap.so sure mlm org akan nmpk, x nmpk pun buat2 nmpk..owh tidak.heheh, jd kite akan prefer yg tebal dan so sure mahal sikit kot dr yg biasa.
Bilik pengantinku nanti ade 3 panel tingkap sahaja dan pintu bilik. Aku tak ukur lg panjang untuk curtains tu nanti, labuh semestinya. SO yang paling PENTING : ) Bilik Pengantin Yang “Simple, but Nice” tue je yg sy maukan. Antara tipsnya:

Tingkap dan langsir

Dalam idea kali ini, kita akan menggunakan 2 lapisan langsir. Iaitu langsir pada waktu siang (day curtain) dan langsir pada waktu malam (night curtain).Untuk pencahayaan bilik sewaktu tetamu datang (pada hari majlis), gunakan cahaya lampu kuning sahaja. Tutup cahaya dari tingkap dengan night curtain.

Day curtain pula boleh digunakan pada hari-hari biasa (untuk mengawal kuantiti cahaya matahari yang masuk). Pastikan night curtain sentiasa diikat dengan kemas apabila ia tidak digunakan.

Bagi pemilihan fabrik pula, anda boleh gunakan fabrik langsir yang agak berat dan mempunyai warna-warna mewah (meskipun tidak mahal) dan ia lebih gelap daripada warna dinding anda.

Sumber :http://majlisimpian.com/blog/?p=30


InsyAllah, :-) kite jumpe lg dientri akan dtg, cerita ttg curtain....


Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 sharing & caring:

Razali said...

Sangat cantik curtain2 ni. I'm really impress.. Thanks for sharing.

Zahra Ashiqin said...

tq, dr sumber2 yg dicari dr goggle..heheh. semua itu english style punye design. terpulang kepada anda utk memilih style dan style yg mane utk disesuaikan.