Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

:: MERISIK GALLERY ONLINE CONTEST::

Sejak bertunang pada tahun 2June2007, saya mengimpikan fresh flower untuk hantaran saya. Tapi apakan daya, impian saya tidak dapat direalisasikan kerana kos untuk menggunakan fresh flower amat tinggi. Bayangkan sekuntum bunga ros merah berharga Rm2.00(price di kedai bunga Muar), kalau dulang hantaran hampir 9 dulang dan jumlah bunga untuk digunakan mesti dalam 10kuntum?? huhu..saya pernah saje survey sedulang dekat rm60? adakah termampu saya? owh, smestinya tidak kerana saya akan men'gigit' bunga tu..huhuhu.


Sejak 2 tahun bertunang ini, saya tetap menyimpan hasrat untuk hantaran perkahwinan saya bakal berlangsung tahun depan dengan menggunakan fresh flower. Saya akui saya tetap tidak akan mampu merealisasikan impian saya itu, kalau tak dapat pun , sirih junjung saya adalah dari gubahan fresh flower :-), alhamdullilah, insyAllah saya dapat mengubahnya sendiri kerana saya membuat percubaan pertama mengubah sirih junjung untuk hari pertunangan adek perempuan saya 10.10.09 .


Terima kasih kepada salah seorang blogger yang menjadi follower saya - w.a.n.n.o.r.f.a.d.z.l.i.n.a kerana tergerak hati saya untuk browse blog merisik gallery dan skrg saya mempunyai masa untuk membelek2 blogger2 yg lain. Saya menyahut cabaran pertandingan tersebut untuk memenanginya :-)insyAllah :-)


Jadi, marilah blogger2 yang tersinggah di blog saya dan jadilah follower saya untuk kita berkongsi pendapat dan idea :-)



Syarat-syarat pertandingan ini yang boleh melayakkan anda menjadi pemenangnya ialah :


Hadiahnya berupa :
PERCUMA 5 DULANG HANTARAN FRESH FLOWERS WITH ANY THEME COLORS!!!!

Cara Penyertaan:
Jadi FOLLOWER Mersik Gallery di blog ini <-------sila tekan disini
Letakkan banner promosi cuti sekolah ini di side bar blog anda dan link ke entry ini (pastikan anda link blog ini; jika tidak link, bermakna disqualified)



Jadikan entry ini STICKY POST/MODE sehingga 18 November 2009
Buat entry mengenai GUBAHAN HANTARAN IDAMAN SAYA dan link kan entry peraduan ini di entry anda
Nyatakan nama anda, nama pasangan dan tarikh perkahwinan anda
Pergi ke
http://merisikgallery.fotopages.com/ dan pilih 1 hantaran yang kami pernah buat yang paling anda suka. Kemudian, paste juga gambar dari fotopages kami tersebut di entry anda
Pastikan tajuk entry anda ialah MERISIK GALLERY ONLINE CONTEST
Sesudah lengkap semua perkara di atas, tinggalkan komen di sini berserta link ke entry anda untuk kami hakimi.

Syarat Penyertaan:
Tarikh perkahwinan anda mestilah antara 20 November 2009 sehingga 31 Disember 2010
Terbuka kepada bakal2 pengantin
Entry anda akan diadili oleh team Merisik Gallery dan segala keputusan adalah muktamad
Jika anda telah terpilih sebagai pemenang, dan gubahan hantaran anda melebihi dari 5 dulang dan anda ingin menambah lagi beberapa dulang, harga istimewa akan diberikan!
Gubahan sireh junjung tidak termasuk dalam promosi ini
Jika kami dapati entry anda bukan entry sticky sebelum 18 November 2009, secara automotik anda akan terkeluar dari penyertaan ini
Penyertaan dibuka dari 26 Oktober 2009 hingga 18 November 2009, jam 11.59pm

Jangan lepaskan peluang ini!!!!!Nak lagi????
Untuk follower ke 100, sila e-mail merisik_gallery@yahoo.com untuk menerima hadiah misteri!!!!!!!!

:: GUBAHAN HANTARAN IDAMAN SAYA...:: <-------sila tekan disini
Pengantin Perempuan : Nurulsigim Binti Abduwahab
Pengantin Lelaki : Kamaruzaman Bin Mammu
Tarikah perkahwinan : Pernikahan ( 4June2010) Resepsi (5June2010)

untuk mengetahui lebih tentang cerita simbol 'hadiah cinta' kami bakal berlangsung nanti pada 4 June 2010 ,merisik gallery ada jawapannya...keunikan & cantek sgt2 mata memandang ni.. dibawah antara theme koleksi gmbr gubahan hantaran yang diambil dari http://merisikgallery.fotopages.com/


Inilah hantaran 'impian' kegilaan saya :-) dengan arragement serta akseksori lagi menambahkan keceriaan fresh flower yang membuatkan hati saya benar-benar tersentuh dengan keikhlasan 'hadiah cinta' ini.



Saya mahu memberikan nama untuk konsep hantaran 'hadiah cinta' kami iaitu : Tautan Semarak Kasih. Color theme yang menjadi impian saya : Pink+Brown. Bunga rose idaman saya: White+Pink.

Menjadi keistimewaan dan lebih eksklusif apabila hantaran di gubah dengan bunga segar sebagai penyeri. Bukan sahaja menarik tetapi redup mata ini memandang jambangan bunga yang mekar indah.
Begitu juga dengan pemilihan bekas yang digunakan untuk meletakkan 'hadiah cinta' kami perlulah bersesuaian dengan konsep hantaran tersebut.

Warna adalah elemen yang terpenting dalam hantaran. Pilihan warna yang tepat menjadikan gubahan hantaran mempunyai daya tarikan utama dalam sebuah majlis perkahwinan. Pilihan warna lembut menjadi pilihan saya untuk hari pernikahan saya nanti. Ia bukan sahaja indah malahan membuai rasa ketenangan sesiapa yang melihatnya.


Pastinya...ia menambahkan semarak kasih diantara pasangan pengantin baru.


nota kaki : sticky mode sehingga 18November2009 jam 11.59pm


Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 sharing & caring:

Merisik Gallery said...

thanks for participaing!

Zahra Ashiqin said...

welcome :-)

Rosli Arof said...

nurul..apa kata kamu order trus dari cameron...murah je sekuntum rm0.50

bos saya penah order direct dari sana,transport pun diaorang provide tp ke muar tak tau plak ada tak dia anta :-)

Zahra Ashiqin said...

tq en rosli :-)

tue la..kat kl dpt 0.80 sekuntum, cameron lg lg murah kan...kos penghantaran lg ke muar, bape diaorg nak charge? bestnya klu dpt g sendiri beli kat cameron *wink* ...ajak tunang sy, nak g tak die? huhuhu...

Flowers said...

Just visited your photopages . They looks wonderful. Glad to know about the Merisik Gallery online contest. Would love to have FREE 5 Tray HANTARAN FRESH FLOWERS WITH some THEME COLORS! enjoyed your blog.

Zahra Ashiqin said...

to flowers : tq visiting my blog :-)