Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

Ketika Cinta Bertasbih

Salam..

Untuk sekian lamanya... sy ttp memunculkan diri di entry baru...:-)
Alhamdullilah, genap dh 60hari mengenali dirinya..:-) Syukur pd Allah SWT kerana memberi kesempatan kepada kami untuk terus melayari alam rumahtangga yang penuh onak dan ranjaunya.

Tinggal bulan 8, bulan 9 dan hingga pertengahan bulan 10 ni je aku akan menamatkan latihan mengajar di Banting.. rase jauh dgn suami mmg dapat dirasai...hati ini bagai dipukul2,merindui suami yg disygi.
Minggu terakhir aku alik muar, cukup bulan lepas...seperti biase aku akan tumpang kwn aku, Arina smpi ke Seremban dan akn turun Melaka Sentral ..dan abg akan jemput aku :-) syukur, abg ttp akan dtg menjemput walaupun di Melaka..aku tak kisah, dan aku tak nak sshkan lg kepayahannya ulang-alik ke Banting semata2 menjemput isterinya pulang, dan ape salahnya aku berkorban sedikit untuk meringankan bebannya.maafkan syg abg sekiranya selama ini syg tak penah memahami masalah abg, masalah abg adalah masalah syg jgk...tah knp hati ini meronta2, x sedap hati...abg tanya sepatah, aku jawab sepatah..owh ya disbbkan abg suke menyimpan dan memastikan masalahnya aku tak dapat ketahui...
Aku nak berkongsi cerita selepas mendirikan rumahtangga ni bukan utk mengaibkan atau mejatuhkan air muka sesiapa...samada diri aku atau suami aku...
Abg, seorg yg ringkas orgnya...apa saja yg aku mahukan tak penah die kata tidak...dr dulu mengenalinya, hingga sekrg kami sah sbgi suami isteri...Suamiku hanya seorg peniaga kecil yang menjual makanan dan aku seorg pelajar jurusan pendidikan yang berusaha untuk memperbaiki kehidupan kami satu hari nanti...itu janji aku pd abg dan family.. Alhamdullilah dgn rezeki limpahan dr Allah SWT, aku akan menamatkan final year, dan abg ttp dgn perniagaannya..dgn rezeki itula die menanggung aku hingga skrg...dan alhamdullilah juga kami sudah berkahwin...dalam usia perkahwinan yang awal ni, terlalu byk cabarannya..dr dulu pun abg suke menyimpan rahsia...sedikit pun tak nak diceritakan masalahnya..die simpan dan mampu tersenyum...hidup kami penuh liku2nya...Aku janji satu hari nanti dia dan aku akan bahagia dan mampu tersenyum kegembiraan :-) Smpi masanya aku sedikit kecewa krn abg x nak berkongsi masalahnya dgn aku...akhirnya, di satu mlm kami berbincang..hanya berbincang akan menyelesaikan semuanya...kami mendengar luahan hati masing2... air mata ttp menjadi peneman aku...perempuan biase la kan...kalah dgn air mata...dan tak disangka suamiku juga mengalirkan air mata...Maafkan syg abg...syg tak bermaksud nak buat abg sedih :-( Kami menghadap antara satu sama lain...masing2 kaku..abg merenung mata aku...menceritakan semua kepedihan yg disimpannya...dan aku meluahkan perasaan seorg isteri rasakan apabila ditinggalkan jauh dr suami....2-3 hari jumpe suami dlm mase 2 minggu sekali je? sila bgtau sy...siapa tahan? Ia, aku yg memilih jalan ni...smpi bile? KESABARAN...ia aku akan terus bersbr...insyAllah :-) Aku nak jd isteri yg solehah, menjaga suami..mejaga mkn pakainya... berbual, bergurau antara satu sama lain.....bile..bile semuanya itu akan berlaku...abg kita perlukan masa yg pjg..utk bercuti dan menenangkan fikiran..jauh dr semua kekusutan...Selalu didlm doaku...kuatkanlah hambamu ini..berikanlah ketenangan...dimanakah imanku...knp aku masih tidak kuat?? 
Hanya air mata aku je yg laju mengalir.....menangis sepuas2..semahu2nya...meluahkan...dan aku rase lega dpt menangis...hati ini bagai dipukul2...ke aku tak bersyukur, dulu time bertunang mane leh berjumpe sgt...skrg dh jumpe....sebilik, sebantal pun aku tak bersyukur..itulah lumrah manusia..tak penah rase bersyukur.... aku mengigtkan diri aku dan semua org membaca blog kesygan aku ni...bersyukur lah apa yang kamu sudah miliki..jgn menyesal atau menyesali apa yg sudah terjadi...aku mengucap pjg, bile abg menasihati aku, memberi pesan dan ingatan...manusia lumrah hidupnya mmg sering terlupa, Allah SWT ada bersabda mengingatilah antara satu sama lain..

InsyAllah..tahun depan akan mengubahnya,bile aku dh dpt keje, aku nak ringankan beban abg selama ni dh cukup terbeban...punyai rumah sendiri..itulah impian kami dan juga memiliki sebuah kedai makan :-) itu impian kami...mengumpul semula simpanan...nak anak ramai...kami bukan org senang, cuma berusaha utk mencapai cita-cita dan impian dan memastikan matlamat hidup kami dicapai dunia dan akhirat...mungkin disbbkan tiada lagi rezeki utk kami lg...kami tegar :-) mungkin belum tiba masanya...

Sedangkan lidah mudah tergigit,apatah lagi suami isteri...yg penting bijak untuk menyelesaikan masalah :-) dan cepat2 minta maaf antara satu sama lain...InsyAllah, landasan kepercayan dan kejujuran dalam diri kita..satu lg pesanan bg yg terlalu cemburu buta yg merimaskan ..mmg cemburu itu tanda syg..jgn smpi cemburu itu memakan diri sendiri...:-)

Hari Jumaat yg penuh bermakna dan indah ini...majlis agama yg aku hadiri sempena bulan ramadhan yang bakal tiba ...disekolah aku...~ 3 perkara yg dijanjikan oleh Nabi Muhammad S.A.W, menghadiri 'Taman-Taman Syurga': Al-sakinah(ketenangan), Pengampunan dr Allah S.W.T dan mendapat rahmat/kasih syg dr Allah S.W.T~ amin, InsyAllah...:-)

Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 sharing & caring:

^^mrs.deana^^ said...

dear my frenz cgim:hidup x sllunya indah..,yg indah 2la hnya smentara..tp satu hari nt kte akn psti kecapinya jua...mmg skrg bkn rezeki kte,Insya-Allah rezeki kte akn dtg,yg pntg kte kna brsbr& trus b'usaha..pe pn,kte mmg kna sntiasa brsyukur dgn pe yg kte ada & kecapi skrg ni...

Zahra Ashiqin said...

thanks dear :-) insyAllah..