Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

 Assalammualaikum dunia!

Alhamdullilah, dah 2 hari tak bersiaran. so pagi ni saya cuba untuk siapkan satu entri setiap kali nk taip je ,mcm mlm td...terus bb zhafran dah jeritkan mak mintk susu!

Terus shutdown and plug off. Tapi takpe..hari ni saya sambung sikit rententan cerita saya selepas saya miscarriage, after 2weeks....cuti. Naik keje mcm biase, lepas DnC mmg rase seperti sengugut mcm dtg bulan. Ibu2 kita sama mcm ibu bersalin dan keluar darah dan WAJIB mandi hadas besar,iaitu darah nifas..ape beza darah nifas dan wiladah? nnti kita kongsi k...
Ramai kaum wanita yang keliru, tapi kedua2 mesti kita laksanakan dalam tempoh itu.

Mandi kerana wiladah dan nifas adalah dua perkara yang berbeza kerana : Mandi wiladah ialah mandi selepas melahirkan anak samaada keluar darah atau pun tidak. Mandi nifas adalah mandi wajib setelah darah nifas kering (habis) tempohnya paling sedikit ialah satu lahzah (setitik) dan paling maksima ialah 60 hari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Mandi kerana wiladah dan nifas adalah dua perkara yang berbeza kerana : Mandi wiladah ialah mandi selepas melahirkan anak samaada keluar darah atau pun tidak. Mandi nifas adalah mandi wajib setelah darah nifas kering (habis) tempohnya paling sedikit ialah satu lahzah (setitik) dan paling maksima ialah 60 hari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Mandi kerana wiladah dan nifas adalah dua perkara yang berbeza kerana : Mandi wiladah ialah mandi selepas melahirkan anak samaada keluar darah atau pun tidak. Mandi nifas adalah mandi wajib setelah darah nifas kering (habis) tempohnya paling sedikit ialah satu lahzah (setitik) dan paling maksima ialah 60 hari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Mandi kerana wiladah dan nifas adalah dua perkara yang berbeza kerana : Mandi wiladah ialah mandi selepas melahirkan anak samaada keluar darah atau pun tidak. Mandi nifas adalah mandi wajib setelah darah nifas kering (habis) tempohnya paling sedikit ialah satu lahzah (setitik) dan paling maksima ialah 60 hari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
Mandi kerana wiladah dan nifas adalah dua perkara yang berbeza kerana : Mandi wiladah ialah mandi selepas melahirkan anak samaada keluar darah atau pun tidak. Mandi nifas adalah mandi wajib setelah darah nifas kering (habis) tempohnya paling sedikit ialah satu lahzah (setitik) dan paling maksima ialah 60 hari.

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

HAMIL/WILADAH
Sekurang-kurangnya masa mengandung itu enam bulan dan biasanya sembilan bulan ada juga lebih lama dari masa ini sehingga tiga tahun. Apabila habis darah haid atau nifas wajiblah di atas perempuan itu bersuci iaitu mandi melainkan istihadhah, tiada wajib mandi hanya memadai ia berbasuh.

NIFAS
Iaitu darah perempuan yang keluar pada masa melahirkan anak atau darah yang keluar setelah lahir  itu. 

Saya juga amalkan minuman/makanan untuk memulihkan semula badan. Mcm org bersalin! siap berurut dan bersengkak.

Alhamdullilah, selepas 2 minggu ,means minggu yg ke 4 saya dapati aturan haid saya tidak sampai!? saya agak relax dan anggap sebab saya rasa darah nifas yang keluar tu dah kering. Xpe...kite tggu lg 2minggu...means bln seterusnya...sy agak excited dan saya beli UPT.....sekali check! syukur alhamdullilah.... abg gembira dan ucap syukur tp die risaukan kesihatan saya.
insyAllah abg...kita buat yang terbaik. dan doakan yg baik2 sahaja.

Gambar terakhir sebelum saya bersalin 3weeeks. Dan gmbr selepas saya naik cuti bersalin 3bln 16Mei2015


Saya dan tummy anak sulung kami : Khumairah Zahraa Binti Kamaruzaman 3.05kg


 Saya dan anak kedua kami : Khuzayrah Zulayka Binti Kamaruzaman. 3.6kg


Suka tgk gambar sendiri mengandung, comel kan...lagi2 mengandung anak lelaki...berseri sungguh berhias. dan perut paling besar anak 3.
Yang ke 3 ni cara bersalin berbeza drpd 2 kakaknya...so stay tune. saya nak kongsi pengalaman saya dr start sakit kontraksi dan selamat bersalin...

Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 sharing & caring:

JUNAIDI said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA