Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

Rententan pengalaman

 Rententan kisah cerita bersalin anak ketiga saya,

Macam pengalaman yg 2 tahun sebelumnya, saya tetap akan pergi bekerja ,saya akan cuti sehingga saya sakit bersalin di rumah. Dan berharap setiap kali menunggu hari biarlah sakit diwaktu mlm dan masuk LB pagi ...alhamdullilah Allah SWT permudahkan segalanya.

Pengalaman mengandungkan anak ketiga , awal 5bulan usia kandungan saya, saya mengalami kekejangan di bhgn bawah rahim. mase tu odeway ke sekolah dan lucky mmg en suami yg anta. Sampai sekolah, saya terus terbaring diseat sebelah driver ,kebetulan cg zakiah yang buat relief. mmg oncall emergency dan saya tak leh bergerak.

Balik rumah terus dan saya byk2 berzikir ke atas nama Allah SWT semoga melindungi diri saya dan kandungan saya. Saya baring dan baring mengikut keselesaan saya, nak g hosp/clinic saya tak nak. saya hanya nak rest byk2 dan bertenang.

Seigt saya, sabtu petang saya ajak en suami ke pasar mlm di pesta, nak cari air kepala muda 3 biji mak beli, dadih 4bekas kot mak beli,mkn sorang..hihi.
En suami siap kata,  rasanya awk ni mlm mcm nak bersalin aje. Mkn lain mcm..

Dan aku dah siap iron baju dress dgn tudung sbb esok pagi Ahad 15hb feb pagi ade sambutan Maulidur Rasul di sekolah. Baju tu smpi siap bergantung smpi aku abes pantang! hihi

 Kenangan bersalin si arjuna beta saya ini....... xde rezeki saya dan Allah SWT sudah takdirkan saya bersalinkan dia secara ceaserean. Saya tiada tanda2 bersalin awal, cuma sakit kontraksi yg kerap dari tgh mlm hingga ke pagi 15hb feb. Tarik nafas dan hembus perlahan2, dr mlm hingga ke subuh...saya tak leh tido dan siap mandi air panas dan amek wuduk untuk solat subuh. saya perlu tenang dan byk2 berzikir2.

Pagi tu siap mengemas rumah, beg dan bakul hosp dah masuk dlm kete. Siap mandikan anak2 dara 2 org tu...zulayka saya peluk cium2 die sbb nak anta die ke rumah pengasuh. Cium saya peluk saya kuat2 dan banyak kali...saya pesan, adik jgn nakal2 ye..sekejp je babah anta mommy g hosp..nnti ptg babah amek okeh. die tgk saya tahan sakit kot...mula la kami saling sayu hati. nanges....
maira ..babah anta kat rumah atok mama.

Sampai kt depan emergency depan, siap aku kata dgn laki aku...xpe bang...abg turun je sy kat sini, cuma amek buku pink dgn beg bb je. saya tggu duduk kt tembok depan ni dulu. tak mau naik wheelchair...saya terus jln perlahan sambil en suami pimpin.
Check jalan siap tukar baju pink bersalin...doc check jalan dah 4cm....yeayy, alhamdullilah bleh terus masuk LB......dari jam 11.30am hingga santak lepas zuhur....bukaan dah 6cm. Santak ke pukul 4 bukaan dah 7cm...tp stuck jalan masih 7cm hingga jam 6ptg......Ya Allah, hanya tuhan sahaja yg tahu.
Suami saya sampai solat sunat lebih 2kali...keluar masuk....tahla ye knp time tu..aku rase doc ramai tapi mcm tak membantu...doc muda2 kot. bidan dah masuk...siap dah baca2kan...semoga permudahkan aku bersalin.
MO turun....dah bising2 knp ibu masih x bersalin. Aku yg stress ke doc yg stress ni.
Last2 bila doc pakar dah decided aku kene ceaser...suami aku pun mcm x leh terima...cara lain utk bantu x leh ke...doc kate...bb dah pusing, yes mmg aku rase si anak bujang aku bergerak2 dlm. CTG menunjukkan graf tu mmg aku sakit nk bersalin...nak push je rase!
1jam lagi aku tggu..ke kiri ke kanan menahan sakit...7ptg baru dia sorong aku g bilik OT. 7.30pm, lepas maghrib aku selamat bersalin ceaser emergency dengan berat bb boy 3.6kg!
Syukur alhamdullilah.


Cinta Untuk setiap hari dan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 sharing & caring: