Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

Moments of Bfeeding


 Assalammualaikum Dunia!

Bila kita cerita tentang penyusuan susu ibu, pasti dan saya percaya ada ibu2 yang menganggap menyususkan bdn untuk anak menyusahkan. Betul kan...?

InsyAllah di blog saya ni, saya nak kongsi sedikit ilmu yang saya kumpul dan korek since saya menyusukan anak pertama hingga anak ketiga...

Ilmu tentang penyusuan  ibu saya mendapati ianya sgt penting lagi2 bagi ibu2 yg berkerjaya . Dan saya mrnyahut cabaran ketika saya mengandung anak.pertama..saya menanam di dalam  hati dan fikiran yang saya hanya mahu anak saya minum susu ibu yang penuh khasiatnya. TETAPI  saya mempunyai zero ilmu....hanya paham...anak lahir nanti terus bg susu ibu. BAHKAN bkn sahaja utk menyusu tetapi sehingga saya boleh buat simpanan susu .... (tak tahu pun ape tu ebm!)... dan rumah sewa kami hanya ada fridge satu pintu yg kami beli secondhand..maklumla kan baru2 kawen.

(Plastic ebm tu sy tak.tahu mane nk cari..so sy simpan dlm.bekas dadih) sgt daifkan ilmu saya....

Rezeki meyebelahi saya..apabila saya dipostingkan mengajar ke kulai. Hati ibu mana yg x luluh apabila anak yg akan ditinggalkan. Kursus induksi sehingga  masuk.hari pertama sekolah.... breast sy bengkak.... mane la ade duit sy nak beli breast pump....so gunalah jari je mari  mak.ni utk buat simpanan susu.
Alhamdullilah  anak pertama saya ..saya hanya berjaya penyusuan eksluksif 6bulan pertama.

TETAPI TIDAK memunahkan harapan saya..apabila saya disahkan preggy pd tahun 2013.... dr awal belum preggy sy dah target utk menyusukan baby kedua ini dengan fully susu ibu sehingga 2 tahun..Insya-Allah.



see ...tengok saya susun.....sgt tidak menjimatkan ruang... alhamdullilah, byk ujian yang saya lalui....berbagai ujian yang perlu saya tempuhi...alhamdullilah, saya berjaya melalui dengan tabah.
Baby zulayka ialah baby sulung pertama saya dalam perkhidmtan dan saya plan amek cuti selama 3 bulan.
Dan breast pump saya guna mase tu ialah pureen single. kemudian ade rezeki lebih saya kumpul duit saya pilih rumble tuff dan smpi skrg pakai.....nnti kite tgk ketahanan kelasakan breast pump saya tu...hihi.
Alhamdullilah, bb keep bfeeding walaupun saya balik ke rumah dan mmg kebiasaan bb akan reject botol dan saya sy kot tak ajar lebih awal sebulan utk menyusu guna botol. menanges mak kooo ni....anak x nak minum susu dlm botol.  Anak kedua ni byk yg saya improve dr ketahanan mental,emosi dna fizikal ..lagi2 bila anak anta pengasuh..keperluan sedia lengkap.

kalau cerita mmg panjang, dugaan spjg menyusukan zulayka....dia sering juga jatuh sakit tetapi budaknya sgt kuat dna tabah...okeh itu next cerita ttg pengasuh, ttg setiap karekter anak2 saya, ttg pemakanan mereka. tunggu tauuu...

alhmdullilah,masih igt lagi kan selepas saya keguguran, saya masih menanam niat utk terus menyusukan susu ibu kepd semua anak2 syurga saya....
2015, ilmu yang kumpul dan saya kaji..saya korek.

alhamdullilah, saya berjaya mencapai penyimpanan ebm susu sebanyak 2000oz dalam masa berpantang.
Lets go.....ikuti cerita saya dan rezeki saya utk anak bujang saya...




 entri ni dah lame x terpost....agak pjg nk cerita....x sbr nk post...sy pst dulu ye....nnti saya continueee part 2....


Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 sharing & caring: