Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

 Semalam tak dapat nak post any entry sebab sekolahku sibuk dengan acara Merentas Desa peringkat sekolah...

Jom le layan sikit gmbr2 yg aku sempat snap,


 Budak2 kelas ni mmg pantang tgk camera,cikgu jom amek gamboo.....jgn dilawa aku,mmg aku mmg suke amek gmbo...hihi.

So tugas yg diberi utk aku pagi itu ialah pencatat markah menggantikan cikgu misnah yang dah sarat mengandung ..tunggu hari.



 Eh..tetibe gmbr kaki pakai stokin, masih segar dan bugar pd ingatan aku tanggal 17April2014.
2minggu dapat cuti selepas saya miscarriage anak ke 3 ,kandungan dah 9weeks. Sebelum tu saya diberi cuti seminggu sebab keep bleeding, terus g hosp Muar. Doc hanya suruh rehat dan keep mkn acid folic. tapi naluri saya kuat mengatakan dia bukan milik saya. Kalau Allah SWT dah ambil semula, saya perlu kuat dan redha... naik cuti,saya bekerja seperti biase, walaupun tak rasa sakit,still keep bleeding sikit2. Hati tak keruan,fikiran melayang2 memikirkan. dalam masa tu zulayka masih menyusu badan,mungkin disebabkan itu jgk...dan memang bukan rezeki kami. Stress jugak datang, bila balik kerja jauh dr Muar ke Pagoh, last seminggu masuk minggu ke 9 preggy, sebelum tu saya gi app doc gyane, sampai kene seluk masuk alat camera dr bwh utk tgk heartbeat......arghhh, hanya tuhan saja yg tahu apa yg aku rase.
Doc dah mula bagi penerangan tentang utk kedudukan kandungan aku skrg......mmg putus asa, tetapi abg selalu bgi harapan pd aku...setiap kali pergi ke tmpt keje, nanges je...selepas solat je nanges. Byk aku berdoa dan terus berdoa.....
Sambung balik lepas dapat cuti seminggu, kerja mcm biase..mengajar mcm biasa, tapi keep g toilet tukar pantyliner sbb kite masih leh solat sebab aku mengajar sesi petang. Sebelum tu byk aku usaha, mkn makanan yg berkhasiat, tenang dan rehat ...terima kasih pd kwn2 yang byk bagi support. Aku hargainya sgt2...terima kasih.
Kebetulan balik ptg hari tu, mmg setiap hari en suami akan jemput aku balik dr kerja..anak2 pun ade... matse aku memandang anak sulungku maira.... die dh nmpk aku...bile die nmpk aku,die akan terus berlari utk dptkan aku sambil panggil aku...mummmyyyy.....time die nk lari tu..tetibeeeee.....aku jerit..mairaaa jgn lariiii..berhenti situ.....ade kereta laju masuk ke pagar sekolah......bagi aku mmg laju.....yaAllah, aku pun berlari utk dptkan anak aku....dgn beg2 yg aku pgg.....berdegup laju jantung aku.....
Sampai uma....aku rase lain mcm....makin bleeding tu banyak,lepas solat maghrib aku decide ajak en suami utk ke hosp muar.... time tu tak leh ckp ape lg..aku nanges dan byk2 berzikir. masuk emergency, lps scan dan pemerhatian..doc pun terangkan status kandungan, lagi laju airmata aku mengalir..seigt aku mmg doc perempuan cina, Puan, sabar ye. Puan jgn macam ini. Jangan sedih ,jangan nanges. aku igt kata2 die. Iye doc, saya x sanggup lagi, klu bkn rezeki saya..tolonglah keluarkan dia dr diri saya....
Abg, balik la dulu...saya boleh sorang2 kat sini, doc ade...abg jaga anak2 ye. ape2 saya call nanti...
Satu brg ape pun aku x bwk.....aku call parents aku, antakan brg2,dh tghmlm mase tu...masuk wad ibu bersalin. Breast bengkak, mintk bwkkan breast pump jgk.
Yang seigt aku...1 mlm tu doc buat pemerhatian, scan dan seluk jugak ye check jln.... bulan tu aku rase spjg wad katil aku tu....semua pesakit miscarriage, ade yg sendiri gugur..mcm kes aku lekat sgt...x kuar2.
So doc decide utk masuk ubt induce...mcm pil tu kan utk ghese bersalin. Aku pun tandatangan borang utk D&C...abg pun x tahu.
Keesokkan pagi tu, ok dik jom ganti baju nk masuk dewan bedah. cuak gak muka aku ni....huhu
naik je katil sorong tu...aku dh rase lain mcm yg kuar dan mengalir.....
dah agak....basah lencun dgn darah....
masuk dewan bedah, doc pakar akan tanya...pernah x kene bedah, ubt ape alergi, dan doc kene terangkan bius...

Masuk je dewan bedah, cucuk bius .....tang bwh tulang blkg....ade posisinya membongkok...ade nurse yg tenangkan saya...bdn relax dan pakar bius yg akan inject.......mak tahu mak seorg yg tabah dan kuat!

Saya dengar doc ckp ape...rase doc buat ape... die kata dah keluar dh td...dan x amek mase yg lama itu dnc tu.legaaaaa.......alhamdullilah.

Keluar dewan bedah pun, tup tup smpi wad pun..abg x smpi lagi.....tengok2 aku dha terbaring x bergerak.ubt bius x abes lg..dan aku x dibenarkan mkn lg..puase beb dr mlm td smpi ke pg...haus..lapauuu..huhu. barulah hati aku lega dan tenang semuanya berjln dengan baik.

Kwn2 kerja ade yg x tahu....diaorg tahu pun dr Fb adek aku. Maaf, bukan aku x nak kongsi tapi aku perlu ketenangan sekejap. esoknya, barulah kwn2 dtg..Zuraila dgn Erni dtg melawat kat wad.
Petang tu pun aku dah leh discharge..dah bermula pantang mcm org bersalin. Lupe nk bgau, aku bwk balik janin 9weeks tu dan abg tanamkan di bwh pokok dirumah sewa kami.Mak redha syg...mak terpakse lepaskan kamu utk aku pergi.
Suami aku yg byk jaga aku, masak mkn org pantang, dlm tempoh tu jugak aku berurut siap sengkak.

After 2weeks, dlm minggu tu jgk mak mentua aku masuk wad sebab demam.

Yang tak disangka2.....senyap2.....kita tggu cerita seterusnya, saya terus tersenyum dan sujud syukur.




Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 sharing & caring: