Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

100days...left!


Salam,

Dear all my lovely readers,

Hari ini sudah berlalu dgn pantas....sy menjeling ke kiri side bar blog sy, Wow! sudah tinggal 100hari lagi..OMG! im really mendebar2..100hari lg dh berdebar..time dah tiba ,agak2nya mcm mane plak rase debarnya, sama ke time sama masa bertunang dulu...betul tau, mase tunang dulu 2007, rase mcm jantung pam darah laju gile...takut nak jadi tunangan org, untuk menjaga maruah diri, keluarga dan tunang...tunang yang setia utk berpegang pada janji...cewahh..!hihi

Kat tmpt aku belajar ni, ramai dah kwn2 sekampus, sekolej, sekelas, se...se ape lg...kebykkannya aku kenal la, sbb batch aku tak ramai, so leh detect..lagi2 dlm FB..lagi la...nak bertunang, nak berkahwin., nak terasa nak kahwin, rasa nak bertunang...nak bf..cr jodoh..mcm2 lah...semestinya perkahwinan mmg seronok dan indah..betul tak kwn2? lagi2 tanye org yg dh berkahwin...cuba tanye diaorg, sonok x kawen? mesti ckp sonok punye tak pun senyum2 je...tandanya perkahwinan mmg nikmat dalam kehidupan. nikmat berkasih syg dan dicinta dan dicintai....ckp pasal cinta..cinta ni....aku  TAK suke guna perkataan TERcinta...pastikan betul2 sebut..TERcinta....bagi aku TER...tu tak berapa,bkn tak berapa mmg tak sesuai utk perkataan cinta..Sebab ape..aku tak tau nak explain kat sini...bunyinya tak sedondon gitu...aku lebih suke , ni time dulu2 tulis surat cinta tau...skrg msg je kan.....surat cinta! hahahaha...sbb tunang aku tak penah bls surat aku,huhu..aku mmg suke tulis surat cinta....

Example ayat ek..permulaan...Buat Yang Dicintai......kadang2 aku ter...tertulis gak ter...sbb dh terbiase..hihi...so aku gantikan...dgn dicintai, mencintai..maybe ter...tu means mcm terr...terrrrsgt2 kot..hihi..ape2 pun lain org,lain pendpt kan....

Jauh betul aku terpesong beb......lalala~balik kepada tajuk di atas tu....
Memandangkan 100hari lagi je tinggal, transimisi yang berlaku menjak2 nak kahwin ni, abg jarang angkat my call, lg2 dh dkt 12tghmlm dan aku baru nak tido..almaklum student kan..tido lmbt dh kebiasaan.huhu.mmg susah gile die nak angkat call, smpi berkali2 call...aku dh naik lenguh mendailkan....lucky la klu die angkat...i paham keadaan diri dia, siang mlm berkerja...lg2 sebelum subuh dh kene siap g keje..so aku mmg tak kisah, dan paham klu die alik utk die rehat secukup2nya, lg2 tidur..kene tidur cukup..TAPI..ade tapi tue, tah...menjak2 nk bakal berkahwin ni..terasa2 plak, sengal la aku ni...adui, aku cuma luahkan je pada die, dgr suara aku lain je, die dh mcm mrh kat aku..nasib baik die minta maaf, yela..bkn la aku nk menang...SAYA TUNANG DIA, sepatutnya...die kene jgk angkt mycall, sbb i tunang die...bkn mcm kwn2 die, sukahati die la, xnak angkt...i even tido nyenyak gile..mati...i masih boleh dgr die call....sedih, mengenang je airmata aku, tp thn tak jatuh sbb br balik dr kuliah...abg senang je ckp, syg call la adik abg tu, suh kejutkan abg....awk ni abg, kan sy nak ganggu adik awk..malu la..x nak..x nak..sy nak abg yg angkt my call...abg sendiri...mendesak ke aku ni?? huhu....x kire...klu mcm tu sy pun boleh suh kwn sy je angkt kan klu sy tido..huhu..ok, settle, sbb i pun minta maaf sbb i terangkan menjak2 kahwin ni, menjojok2 lak...hihi..saje nak perhatian..lalalala~

Ok, aktiviti minggu ni, Jumaat ni ....cuti umum kan guys? i pun leh lupe2 plak...nasib baik my mom msg, angah tak alik maulud ni? maulud bile ari nya? x kot, duit tak ade nak alik, sbb last week br alik,kan nak alik lg this week....so i tggu 2 weeks lagi..lagipun this weekend i ade Bengkel/Kursus Finishing School kat kampus, khamis ni pun dpt jemputan secara tak rasmi gi panggung budaya FSM ade pentomin sempena Maulud...menarik!
So i plan with my BFF, b2b gak utk teman i gi kl, i nak amek dan pungut...sedey...bukan,bukan..collect brg2 kawen aku kat uma die, menyemak je brg2 aku tuh...my paperbag craft dgn plate hantaran i...kene amek jgak, korban sikit wang dan masa...i tak nak bg tunang i trn,bkn sbb kesian tp memahami dgn tanggungjwb die, bekerja...kumpul duit kahwin uollss..biarla, i yg ade sedikit masa ni urus2kan mane yg perlu dan mampu i uruskan..janji duit abg bagi ye..lalalala~ dh mintak izin dh dgn tunang i, kos diluluskan...terima kasih bos!huhuhu..kwn i drive dan i byr la sikit..share2..brg berat xlarat ooooo..nak bwk naik bus..gile, patah dan rapuh tulang aku nanti...huhu.

Perancangan bulan 3 akan dtg ni, nak settlekan potong2 TQ tag yg dh siap print...dan nak lekat2 kat beg paper tuh...marilah kwn2 ku di kolej,membantu ku..hehehe...senang kat sini ade,kwn2 tlg, sbb aku pun baik,selalu tlg org...hihi. 
Alik muo uruskan borang2,smpi bulan 4..i plan 16 April submit borang semua,siap interview...lalala~ nak dtg hari jumaat sbb abg free..ari lain die sibuk...hihi..nk dtg waktu ptg,ofis dh nak ttp..haha
ops, dh follow up my baju nikah...ape cer ni?
mak andam aku...ape cer jgak?follow up...discuss dgn pelamin idamanku...
canopy plak...sibuk manjang ank tauke tu, x dtg gak uma ngk kwsan...sob..sob...follow up..
kad kawen dh finalize, im very sure...tinggal anta printing je kat kad-kadkahwinku caw. Muar
Guestlist pun dah ondeway...terjumpe kwn lama,kene jemput..byk aku jumpe tentunya di FB..kwn2 sek ren, mase dip, upsi, secara kebetulan.....aku lebih ramai kwn banding dgn abg...hihi..abg jgn jeles ek, tp wkn aku ramai girlsss je, laki tu leh kire bape org..hihi..
souvenirs aku pun ondeway,awal bln 5..sbb tempahan aku tak byk...
ape cer la...adui, nak g jln tar la bile material dip, 4 botol lagi ni...
tersasar jap, nak g ayer itam..actually nak jumpe KakChacha..rindu sgt, die tggu hari nak bersalin, kg family die, kebetulan dkt dgn pekan tu kan..ade la hajat aku terpesong jap ni...hihi..

so ladies, ade ke bloggers laki baca my blog..hihi....terharu2 sgt2 ramai jgk kwn2 aku yg singgah2 jap kat blog aku ni..lg2 kwn2 yg bride tobe jgk...singgah2 gitu je, semua merasakan blog aku tmpt buat rujukan...bkn nak bangga diri, tp sekurang2nya aku seronok aku dpt share pengalaman dan idea aku sepjg aku mencurahkannya disini..sbb blog ni terlalu lama dlm hidup ku...sejak 2004 lg...aku amat menghargainya. Pengalaman boleh membantu kita utk belajar...cewah, falsafah teacher to-be ...hihi..

okeh, 100hari lagi.......aku mohon tuhan permudahkan segala dlm persiapan kawen aku dan jgk memberi aku semangat utk menamatkan pengajian aku di upsi ni selama 3tahun setgh....dh letih utk melaluinya,penat woo belajar tp sy berbangga sbb sy ade peluang utk belajar smpi ke thp ini..insyAllah :-)




Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 sharing & caring:

Unknown said...

weh..aku x djmput pn g pentomin??nk g jgk!!spe yg invite ko?aku nk itottt..

coklatdanvanilla said...

date kite same..suke suke
=)

farahfatihah said...

hi dear,
wahhh tinggal 100 hari lagi....fara lak y berdebar haishhhh!! sronok tgk org nak kawen ni kan..yg paling best srnok time nak wat persiapan...jgn layan sgt perasaan sensitif tu..sbb fara pun alaminye!!! uwaaa benda kecik pun leh bwk gaduh adoiiii tido cepat pun leh siap argue lgi...sib baik tnang fara tu memahami..juz layannnn tp kalau kerap mcm tu sape thn tul x? nway all d best k!

Zahra Ashiqin said...

d, jemput secara tak rasmi dlm fb..tah sape add aku tah..minor teater..so jom aa kite g...x kisah la lehdtg, freeee...

rabitah, ye..sy suke..suke gak,sb date kite sama ;-)

farah, thanks! klu farah debar2, sy lg bertmbh2,dh lah sy kecik...hihi...
biase kan ..tiba2 sr sensitif itu yg kene luahkan...klu tak pendam je..ssh..see, tido cpt pun kene tanye..hihi.. tule, leh fed up layan..hihi tp sayang lg..hihi
ok, thanks dear!

y.o.n.g.n.a.n.a.1.8.8.1. said...

Date kita sama kan shigim..100 hari je lg.uhuk uhuk..

Ha tang tunang berat nk jwb call tu aya pun alaminya..haih. Agaknya semua yg nak kawen 100 hari lg mmg incik tunang suka tido cpt pastu tamau angkt call. Aiyakkk!!

Zahra Ashiqin said...

wan..aiyo sama la ..ape yg sy alami ..hihi..thanks for sharing :-)

kita sama2 menghitung hari...

lynda said...

hehehe..same la ngan sy...agak nye mmg cam gitu kot bile2 nk kat kawin..:)..sib baik la sy dpt tunng sabo..:P

Zainur said...

Yalah bila dah dekat2 nak kawin ni mcm2 dugaan dtg...yang kelakar tu jiwa sensitif sangat pd hal-hal yang remeh temeh...Anyway, salam kenal n all the best for ur wedding! Mg lancar dan kekal bahagia sentiasa.

Zahra Ashiqin said...

lynda , thanks leave ur comment here :-)itulah, kene sabo dlm byk hal...thanks for sharing ;-)

zainur, semestinya dlm mase2 terdekat ni mcm2 leh jadi, mende kecik pun leh jd isu...kadang2 bkn kehendak hati sy..tp saje nak perhatian.hihi..anyway, thanks leave comment here...thanks for sharing. awk pun, gud luck dlm preps awk k...

cik dila said...

hii..~~blogwalking...
gud luck on ur preparation..:)
i link u ye...:)

Zahra Ashiqin said...

hi cik dilla...nice to knowing u here ;-) thanks for sharing :-)