Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

Dugaan hari semakin hampir....

Salam,

Dear all,

~ today, i kene gastrik dan sakit perut, kepala dizzy sikit, bdn lemah ~ tika aku menghadap lappy aku ni, aku rase bdn aku dah ok sikit, sbb aku mkn bubur msk sendiri, minum 100plus, telan pil panadol..


nasib baik, tugasan dah settle..tp lum print lg, esok dgn lusa kene submit....

Readers,

Betul ke dugaan nak bersatu ni semakin hampir, semakin byk perkara yg kadang-kadang remeh je leh jadi bhn isu ber'tengang urat' dgn pasangan kite?
Aku nak buang jauh2 perasaan rase mcm tu, tp kadang2 ade je mende yg buat aku kecik hati..samada sengaja atau tidak..itu aku tak pasti..

Kami jauh, berbatu2..tp masih dlm malaysia kan...komunikasi amat penting kan, aku rase aku x leh ckp lama2 dlm telefon dgn si dia. Mula2 ok...lepas tu..tgh ok sikit..dah nak part akhir, ade je yg tak puas hati. Lagi2 klu cerita ttg kawen, yes, im very excited sbb kami akan bersatu...tp agaknya lelaki mmg ade tak suke, sesetghnya tak suke kite asyik sibuk hal kawen... ke aku dah dilahirkan begini, semua kerja mesti done dalam masa yang ditetapkan? bingung aku... abg mungkin bkn seorg yg romantica kan...tp aku tak kisah la kan...yg die tahu persiapan kawen semua be Done! klu boleh die tak nak tau pun, ape2 yg aku buat....owh ok, sepatutnya kite share kan...tp dia....erm, itu yg kadang2 buat aku down sgt, mmg dia agree je klu aku nak gitu, nak gini..nak beli itu,nak beli ni....tapi aku rase aku buat sorang2 je semua.....Iye, aku faham die mengumpul duit yang secukupnya, aku tak akan membazir dan akan ikut bajet..aku tak rase aku buat persiapan ni terlalu grand mengalahkan ank org kaya..... aku terus munasabah diri aku...

Masa itu akan tiba....jgn terlalu memikirkan dan sehingga akhirnya..syaitan mencucuk hati aku.aku takut sgt...bile2 aku progress semua persiapan ni..tiba2? aku tak mahu katakan ape2..aku takut.. pertemuan, jodoh, ajal..semua ditgn Allah S.W.T.  Sampai satu masa, klu aku rase stress  klu syg m*** , abg carilah org lain, suh pakai baju nikah syg tu! amek lah bunge2 telur yg syg buat sendiri tuh!...Aku tersentak, abg diam.. Aku mesti tabah dengan hari2 mendtg ni....3 bulan lagi.. Ya Allah, tuhan masih sygkan aku..alhamdullilah aku sihat sejahtera.

aku terus dan terus munasabah diri....... aku mahu jadi yg terbaik utk abg, utk diri sendiri..aku tak nak marah2, apa tah lagi nak menaikkan suara... yg aku risaukan, aku suke campak brg kalau ade kat tgn aku...Aku cuba beristighfar byk2...aku cuba...aku wanita biasa, insan biasa yang ade buat kesilapan dan mesti diperbaiki...



Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 sharing & caring:

harzharun said...

dear....kalo ikutkan u ada dkt 3 bulan lg kan sbelum bsatu dgn org tsayang..mcm nak dkt dah kan..tp sbenarnya hari2 yg bakal dilalui tu, byk lg yg akan tjadi...mmg ada laki yg x romantik..sm dgn my arjuna...xromantik, xreti sgt nak pujuk2, tp yg penting u dpt rs yg dia syg sgt kat u kan...mebe dia lebih realistik.mls nk cite2 pnjg sal psiapan kawen ni..most lelaki bgitu ms mula2 ni...mebe lama2 bl nak dkt nnti, dia akan mula amik berat...tp kan i nak bgtau u ni, kalo laki amik tau sgt, rimas jgk tau..asyik duk tny je mcm kita xwat keje!...i dah bising2 dah dlm blog sal dia byk soal ni..hehehe

supersepet© said...

hi there..ekeceli ai pn encounter d same thng wit my other half..syik gado bot this n tht..sume b2b cm2 ke?huhu sob sob :(

Cikgu Shalin said...

dear
biasa la tue
itu adalah adat
macam kes halin plak
shalin jarang la nak gaduh ngan tunang shalin
tapi dugaan sekeliling tue yang datang,for example ttg persiapan perkahwinan dari pihak2 yang terlibat!huh~mmg tensen gile
tapi yakinlah semakin datang dugaan itu,semakin utuh kaish sayang kita
yang penting terus berdoa dan berdoa yer
shalin doakan awak dan semoga kita2 dapat menggapai hari bahagia tersebut!
jgn sedih2 yer.think positive dan ape2 masalah tulis je dlm blog.nanti pasti ramai B2B akan komen!hehe

Mrs Shareeda said...

hai dear..
i pun lalui pengalaman yg sama mcm u. i lagi la jauh.. sabah-penang.
Yg penting mcmana kita nak counter back and control situation tu.. Pastu make sure POSITIVE kan keadaan.
Agak-agak ada sesuatu perkara yg membawa 'pertengkaran', try to pause dulu. Mesti pandai nak ubah topik menjadi tak lebih series.
Komunikasi memang penting. I tahu, lelaki mmg tak mahu dengar masalah remeh2 nih.Masa inilah kita akan lebih mengenali pasangan, konpem u makin expert nak ambil hati dia..cayalah..Buktikan pompuan nih lebih fleksibel.. ewahh..

farahfatihah said...

hi awk...
sabarrrrr itu je yg boleh sy bgtau...mmg yg bertanduk tu sentiasa akn berusaha agar masjid kita xjd..so byk kan sabar..lebihkan berfikir dulu sblm bertindak sbb kalau kita ikut hati,mmg akn menyesal..
lelaki ni mmg mcm tu..xsuka benda2 camni..tp dlm hati dia mmg teruja cuma xtau nak luah camne je..nama pun lelaki kan..ego..yg penting kita tau dia syg kita...good luck

Zahra Ashiqin said...

to harzharun, thanks yer advice u. itulah yang sy rasakan skrg, die ade ckp, smpi dah masa itu, die akn lebih gembira, betul ckp u, i percaya, dah dkt2 ,br dia akan amek berat.
hehehe, owh..terbalik dah. die takut byk mende tak siap lg tuh. bagus dia alert. a'ah, eh..klu amek tau je, rimas gak..asyik tanye je spjg mase.

to elfazira,
hi, thanks leave ur comment here. semua sama kot, nak dirikan rumah tangga, pramester yg pertama seblum jd suami-isteri.huhu. i dah bertunang dh dekat 3thn, dulu2 ok je, makin hari nak bersatu, ade je beremosi .huhu

cikgu shalin,
thanks dear!bg i semangat, i rase tak thn kadang2 sbb tu i try utk luahkan di blog kesygan i ni..berdoa akan rasa kite lebih tenang. insyAllah :-)

hi sis shareeda,thanks alots sis! terharu sgt bg advice..air mata sy skrg menjadi peneman sy..
ye, ape2 pun komunikasi mmg penting. im trying...to be a good person.

hi farahfatihah, thanks leave ur comment here.
itula, my fiance pun pesan, jgn bertindak terburu2, fikir kan seelokknya, i kene syarahan agama semlm..huhu. Die ckp syaitan suke kacau jiwa awk yg sedikit goyang tuh. anyway, thanks ur advice!

Unknown said...

Oit cgim..don't tensen2 haa..biasala 2 dgaan nk kwen ni mcm2 blh jd,klu ko 3 thn aku lgla..lbh kurg je dgn ko,tp dgaan ms tunang lg maha hebatla drpd yg skrg ni..Ajip jeles Nauzubillah,skrg ni je ok sket,klu brtegang urat 2 rsanya bnda yg nrmal,as kte ni prmpuan mstla nk yg perfect!Lgpn dye 2 bkal suami kte,so thinking possitive,dr ctu dye cba nk mndidik kte jd isteri yg trbaik.Btw,kte jg hrus blja utk mndgr kata dye(bnda yg baikla..)tp some of da part kte jg prlu brbncg brsma spaya d'antara kte dgn dye xde yg mmndam rasa..kte luahkn je ppe yg trbuku d'hti ni.(m'mndam rasa prkara yg sgt bahaya taw..)

Anonymous said...

dear sigim
jgn stress sgt pasal nk kawen ni..
lek2 je..nnt ko yang sakit itu ini.
ko tu dah la kecik.cik abg jauh di mata..kang dia gak y susah risau pk kan ko..

buat slow2.. aku tgk ko ni detail sgt..smpai mende2 kecik pun pening..

nk kawen,hati kena happy,tenang..
lelaki mmg camni.diorg tak suke mende detail2 ni. on my own situation lak, terbalik, aku lek bese2 je, ayie yang penin pk, pk apehal aku yang rilek2 memanjang...huhu

gud luck sigim
:)

Zahra Ashiqin said...

deana, thanks ur advice..aku cuba menjadi diri aku, dan menerima segala apa yang ada. aku redha...

skrg terbalik taw kitaorg, dulu aku bkn jenis mrh2,mse couple dulula..die jeles gile tahap gaban! skrg semenjak aku ke cni, terbalik dh,die plak tak ade nak mrh2 aku, even naik kan suare...berdosa ye aku deana!

tuela, syaitan JAHAT die cucuk hati aku, alhamdullilah..doa dan byk2 selawat dpt tenangkan aku.yg paling penting solat.tenang sgt, aku risau klu dtg bln...sbb tak leh solat.huhu

cecima, thanks dear ur advice.
itula,aku stress ni dh dpt penyakit..huhu. ye, aku tak nak die risau2 kan aku..lagi2 jauh gini.huhu.

hal kecik pun aku fikirkan, very complicated..adui, adui...im very ngade2 kan? just dreamt my wedding..itu je. aku buat slow2 dr setahun dulu..huhu. tah ape aku risaukan..risau tak smpi ke tarikh tu?huhu

itula ade readers, sama situasi dgn ko,fiance die sibuk tanye ..smpi rimas..huhu..mcm2.

anyway gud luck ima..jadi isteri yg solehah. x lame lg je ni..heheh