Life about the little girl, who the bride to-be want make her wedding diaries comes true...

Nurulsigim & Kamaruzaman



my endless love..

JELAS!~ Update~

Salam,

Dear all,

First , thanks to Nad :-) sebab bagi me JELAS ttg prosedur HIV test tu, still VALID my HIV test tu, hopefully la kan :-) sebab Nad org Johor, sy pun org Johor, sy org Muo, die org Batu Pahat ;-) Nad buat HIV test dulu kat Kajang sbb die bekerja di Kajang, sy buat kat Muo, sbb sy sedang bercuti ketika tu sbb my fiance tak mau g sorang2, manje bukan main ;-) ikutkan me, aku leh je buat kat Tg Malim.

So dr penjelasan Nad, valid HIV test semua negeri sama 6 months, ini penjelasan dr Nad ye, nak pastikan sila lah kwn2 semua confirm dengan pej agama daerah masing2. Me fikir secara logik je ni, sbb bile gie KK, kite kene beli dan isi form dr KK, RM1 aje. Dalam form itu,misi akan isikan dan pengesahan dr doc ke MA kat KK tmpt anda. Kalau negeri Johor, kami bakal pengantin Johor akan dibekalkan secara percuma form sampul biru tu, dan mintk tmpt KK anda untuk isikan dan sahkan sekali jika anda buat di KK tmpt lain, sbb dr penjelasan Nad, tmpt KK yang die buat tak de dibekalkan form mcm dr negeri johor tu, so kene bawak dan suruh mereka isikan dan sahkan.

So, aku rase lega la kan sbb dua-dua form tu dah complete, dan valid 6bulan..kan tak standard semua negeri, mane aci..lalalalala~  xpela, aku lum call lagi pej agama nak confirmation, sbb yg merisaukan aku ni, tinggal bape hari bukan nak kahwin, merisaukan aku adalah Final Project untuk major aku ni, lalalala~ progress artwork next month tau! kecut perut aku ni.......erm, im so worried! mane nak mula dulu ni...paper work dah settle, tinggal nak edit dan propose kat Majlis Daerah Tg Malim. huhu...risau gak hal kahwin ni, sbb tu kalau leh mende2 HIV test ni settle, mmg tak susah,kejap je buat, tp nk ke KK tu...bukan malas tp takut tak de mase ,bukan tak cukup, mase yg sesuai....what to do...nak kahwin kan? MESTI buat jgak.....lalala~

so, sekian penJELASAN sy ari ni.....hope membantu anda dan saya .. :-)
harap, kalian bersabar ye......sy br dpt information......dah clarify pun..anggap catatan diatas tu abaikan...huhu. HIV TEST - 3 Bulan sahaja ye, tercepat sehari pun kene buat lagi ye kwn2, jgn risau form hiv test tu free je, gi la amek kat Pej Agama Daerah. (ayat sedapkan hati ni..lalalalala~)




Cinta Untuk setiap hari bukan Selamanya...

www.tips-fb.com
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 sharing & caring:

Unknown said...

aku dh watla HIV test.tggal nk tggu borg kebenaran 2 je..interviuw pn daa..x bca ke entry aku..Ngeee..Psl HIV 2pn aku x tye dgn org pjbt agma 2,smada valid dye bpe bln.tp drpd pnjelasan ko 2,ak rsa sma je..Huhuhu

Zahra Ashiqin said...

alahai, borang kebenaran tu xpe, sebulan / seminggu pun approve..dont worry beb! itula dr penjelasan aku dah jelas ek..tapi if tak sure call je pej agama...ko dah selamat, 2 bln lg nak kawen...